مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23313 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

من ليسانسه با پسر دايم كه تحصيلاتش پنجم ابتدايي است عقد كرديم، بعد ازدو سال به من مي گويد فرد ديگري را دوست دارد چه كار كنم؟
دانشجوي گرامي، مطمئناً شما خوب مي دانيد كه ازدواج بزرگترين و مهم ترين حادثه زندگي انسان است و موفقيت يا شكست در آن سرنوشت ساز خواهد بود. نكته مهم در مسأله ازدواج اين است كه ازدواج و زندگي مشترك وقتي ثمربخش، سودمند و ماندگار است كه عقربه روحيه ها، غرايز و طرز تفكر دوطرف، همسو و نزديك باشد. در غير اين صورت، ريسمان وحدت و يگانگي به ضعف و سستي مي گرايد و سرانجام گسسته مي شود. ما در زندگي خود شاهد پديده اي تلخ و دردآوري هستيم كه دختران و پسران و خانواده هاشان را مي آزارد وكاخ زندگي مشترك زوجين را فرو مي پاشد. بي ترديد محاسبات غلط، احساسات زودگذر، خيالات و توهمات بي اساس، عامل اصلي تحقق اين پديده ها به شمار مي آيد. بنابراين اگر در گزينش همسر اصول صحيح رعايت شود، بخش عظيمي از ناگواري ها و نابساماني ها و مشكلات از ميان مي رود و زندگي جوانان پربارتر و زيباتر مي شود. اما راه كاري كه براي حل مشكل شما به نظر ما مي رسد اين است كه شما بايد حتماً اين مسأله را با پدر و يا با يكي از بزرگان فاميل و يا غيرفاميل كه مورد اعتماد هر دو خانواده و از جمله شما و نامزدتان باشد و نفوذ كلام هم داشته باشد، مطرح سازيد كه آنها با خانواده نامزدتان و نيز نامزد محترمتان صحبت نمايند تا ريشه و اساس مشكلي كه پيش آمده مشخص گردد تا براي رفع آن چاره انديشي شود. به نظر ما، مخفي ساختن اين مشكل از خانواده محترمتان، درست نمي باشد بلكه آنها حتماً بايد از اين مسأله آگاه باشند تا بتوانند به شما كمك كنند و شما هم از اين تنهايي رهايي يابيد. بنابراين، آنچه كه شما ابتدائاً بايد انجام دهيد، اين است كه خانواده گراميتان و يا يكي از بزرگان فاميل را از اين مشكل به وجود آمده، آگاه سازيد تا اين كه بعدها شما را به خاطر عدم اطلاع دادن به آنها، مورد سرزنش و نكوهش قرار ندهند. ثانياً، با جديت و تلاش تمام به درس خواندن خود ادامه دهيد تا با نمرات عالي فارغ التحصيل شويد. ثالثاً، حل مشكل به وجود آمده براي شما را به خانواده و بزرگان فاميل خود و خانواده نامزدتان واگذار نماييد و اگر جايي نياز به عفو و بخشش و گذشت بود، براي حفظ زندگي مشتركتان از آن دريغ ننماييد. قرآن نيز در سوره نساء آيه 35 درباره چگونگي حل مشكلات خانوادگي مي فرمايد يك نفر از طرف مرد و خانواده او و يك نفر از طرف زن و خانواده او به قصد اصلاح دور هم جمع شوند و بر اساس عقل و منطق و شرع و دستورات دين به توافق برسند و مشكل را حل نمايند. رابعاً، در جهت حل مشكلتان همواره از خداوند كمك بگيريد و به او توكل نماييد. بنابراين توصيه مي شود از اين طريق بهتر خواهيد توانست مشكل را حل كرده و از سرگرداني رهايي پيدا خواهيد كرد. در پايان تأكيد مي كنيم تصميم گيري نسبت به جدا شدن از وي يا ادامه زندگي با او نيازمند دقت و مشورت بيشتري است كه با توجه به وضعيت خانوادگي شما مي توان به يك تصميم مناسب و منطقي دست يافت. اميدواريم با مشورت كردن با والدين خود و يا افراد با تجربه ديگر و احتمالاً با مشاورين مورد اعتماد خود بتوانيد به يك تصميم خوبي برسيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.